snigel50plus

Lite uppdate på min tillvaro

Publicerad 2009-09-13 22:29:53 i

God kväll allesamman!

Nu halvsitter jag halvt utslagen på min säng och lyssnar på Johnny Cash (har ni inte sett Walk the Line så måste ni se den!) Har haft en pluggsöndag. Matte, Engelska och Fysik. Skolan satte verkligen igång med en rivstart. I formen ska vi göra reklam för en mörkerlampa. Mörkerlampan sprider mörker istället för ljus. Tror ni att det är möjligt att tillverka en sådan i framtiden?? Jag bifogar en utav mina reklamidéer.


Skolan präglar min tillvaro. Utöver det blir det fotboll och körskola. JAG VILL HA KÖRKORT NU! Vad som hindrar mig är de långa väntetiderna på körlektioner. För att få en sen eftermiddagstid (de enda jag kan, kan det vara en hel månads väntetid. Dumt är det, man kommer ur fas när det är över en vecka mellan varje körlektion. Jag ska göra halkan på tisdag om en och en halv vecka i alla fall. Ett steg närmre!

Med fotbollen är det mycket upp och ner. Förra söndagen spelade vi en match om var katastrofal.  Laget som vi mötte bestod av vad jag uppskattar som 35+-are i dålig kondition. Men deras passningsspel var som ett oljat flipperspel. Det spelade ingen roll att vi kunde springa om och förbi dem. De var hela tiden på rätt plats….och jag på fel. På tisdagsträningen var det lite nedstämt efter matchen men i torsdags var det jätteroligt igen. Äntligen börjar jag lära mig att vända om 180 grader med bollen.

Förutom plugg har jag förresten lärt mig använda internetbank idag. Lite omständigt med alla sifferkombinationer som man ska slå in men ändå praktiskt att slippa papper eller att gå till banken.

Jag har inte sett den nya Harry Potter-filmen än. Har iinte haft någon att se den med. Sommaren med Göran verkar också skoj. Jag ska önska mig biobiljetter till födelsedagen. Imorgon fyller Mamma år. Hon ska få en blårutig blus ifrån HM. Här är förra årets födelsedagstårta:
Kolla in tårtan som jag bakade till mammas födelsedag!    Fin va?     Maja hjälpte till :) tack! Undra vad det blir för smarrigt i år? ^^


GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Design och product development engineering student. Right now doing a year abroad in the Finnish capital. Coffee, the Swedish West coast and creative projects make me happy. I love film festivals and do some filming and video editing myself.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela