snigel50plus

Jag tycker synd om LTU

Publicerad 2009-11-11 22:44:59 i

För någon vecka sedan fick jag inbjudan om en middag från Luleås tekniska universitet där man skulle få mer information om skolan. Gratis middag tänkte jag och övertalade Mamma och Pappa. Sedan pratade jag om det med några i klassen och flera verkade intresserade.

I kväll ägde middagen rum. Trots att två utav Göteborgs största gymnasieskolor var inbjudna hade bara sju elever anmält sig. Av de dök fyra upp, jag och tre till. Jättesynd!

Pappa trodde att det berodde på att Luleå ligger så långt bort och sa: "Du hade inte varit intresserad om inte Karin gick där". Jag tänkte argumentera emot, men sedan insåg jag att det nog var sant. Jag tror inte att jag hade varit ointresserad, men jag hade inte varit lika intresserad.

20-30 före detta elever var där för att svara på frågor, maten var jättegod, italiensk buffé, man fick gratissaker (boll, klubba, namnlapp för väskor, keps, penna, cerat en fruktskål och ett USB-minne!) och så kunde man tävla om en resa till Luleå. Eftersom vi bara var fyra där är min vinstchans 25 %. Det hela var med andra ord mycket påkostat. Var var alla?

Det var trevligt och jag tror att jag är lite mer intresserad av Teknisk Design igen. Eller bara design i någon form (jag hade fysikprov idag. ugh :/)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Design och product development engineering student. Right now doing a year abroad in the Finnish capital. Coffee, the Swedish West coast and creative projects make me happy. I love film festivals and do some filming and video editing myself.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela